Bokrecension: Tusen och en chans

 
 
Bokens titel: Tusen och en chans

Författare: Annabel Pitcher

Sidantal: 332

Recension: Den här berättelsen handlar om "Zoe" som gjort något fruktansvärt. Hon är skyldig till en annan killes död och för att hantera skulden som hon går och bär på bestämmer hon sig för att skriva sin berättelse till en dödsdömd fånge i Texas. Boken och historien i sig är ganska unik; och är sannerligen läsvärd! Berättelsen är skriven i brev från huvudpersonen, vilket jag i detta fall gillar ovanligt mycket. Man får mycket detaljer om karaktärerna och miljöerna att de snart blir till liv på bokens sidor. För mig var slutet inte det jag hoppats på, och det kändes som jag lämnades med några lösa trådar - så därför sjunker slutbetyget något. Dock en lättläst bok med en berättelse jag tror många kan komma att uppskatta.

Rating: 4 av 5 fjäderpennor!
 
 
---------------
 
Recensionen kommer från: kanelpumpa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback