Bokrecension- Looking for Alaska

Bokens titel: Looking for Alaska

Författarens namn: John Green

Sidantal: 262 sidor

Recension av boken: Boken handlar om Miles som är ute efter the great perhaps. Han kommer till Culver Creek där han träffar Alaska. Hans liv förändras om och om igen genom hela boken och man får följa med honom och hans vänner genom svårigheter och glädjestunder.
John Green är en fantastisk författare och när jag först upptäckte Looking for Alaska hade jag inte hört talas om den tidigare. Jag tycker verkligen att denna bok är läsvärd, den är unik och som alla John Greens böcker så skriver han på en speciellt sätt vilket jag verkligen uppskattar. Karaktärerna känns så äkta och likaså relationerna mellan karaktärerna.Jag tycker denna bok har allt som en bra bok kan tänkas innehålla, därför rekomenderar jag den verkligen!
Den svenska titeln för boken är Var är Alaska? Om man vill hitta boken på svenska istället.

Rating: 5 av 5 fjäderpennor
 
 
-------------------------
Recensionen kommer från: MagiCat


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback