Bokrecension: Fangirl

 
 
Bokens titel: Fangirl

Författare: Rainbow Rowell

Antal sidor: 427

Handling/tankar: Cath ska börja på college och för första gången någonsin klara sig utan sin tvillingsyster Wren. De som har så mycke gemensamt till exempel Simon Snow. Cath skriver fanfiction om honom och hans värld och Wren hjälper till. Fanfictionen får tusentals träffar och är hennes liv. Men nu förendras allt, Cath hammnar med en tycken rumskompis och hennes störiga kille. Wren lever livet och glider ifrån sin syster. Jag gillar boken men är en fangirl själv och känner inte igen mig så mycke faktiskt. Sen är den smått entonig och ja början är tråkig men slutet är jätte bra så jag ger den 3 av 5 fjäderpennor.

Rating: 3 av 5 fjäderpennor! (Som sagt)
 
 
---------------
 
Recensionen kommer från: Belluna tonks

Pene

Även jag har läst denna, kunde inte lägga ner den så läste ut den på ca 11 timmar. Läste den dock på Engelska. Men jag tyckte boken var fantastisk och jag kunde känna igen mig, men däremot var slutet det absolut sämsta jag någonsin har läst (har läst en hel del under mina 23 år kan jag säga...). tyckte verkligen om språkbruket och sättet Rowell skriver om Caths livssyn och syn på författande.

Jag skulle ge den 3 av 5 fjäderpennor jag med, men endast pga att slutet var så otroligt kasst (de sista 15 sidorna ungefär).

2016-07-03 / 17:23:41
URL: http://passionemscribendo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback